GARANTI
Garantien betyder, at vi udskifter eller reparerer produkter med defekter inden for garantiperioden.
Garantien gælder fra købsdatoen og dækker produktions- og materialefejl.
Slitage / brugsskade er ikke dækket af garantien.
Endvidere gælder garantien ikke for skader forårsaget af en ulykke eller uforsigtighed.
Garantien dækker ikke fejl forårsaget af, at ejeren selv foretager ændringer eller indgreb på produktet.
Garantien dækker ikke fejl forårsaget af transportskader, spændingsfejl, lyn eller tyveri Garantien dækker ikke omkostninger til installation, rejse mv.
Hvis det ikke er muligt at reparere produktet, ejer Teknikproffset retten til at udskifte produktet med et nyt produkt af samme model eller et nyt produkt med tilsvarende ydelse uden at spørge kunden.
Producentens eventuelle udvidede garanti håndteres direkte af producenten selv. Vi hjælper dig naturligvis gerne med kontaktoplysninger til den relevante producent.
Vi følger naturligvis forbrugerkøbslovens anbefalinger om garanti på nye produkter. Alle reparationer udføres af den relevante producent eller producentens godkendte serviceudbyder.
Det er derfor de samme betingelser, som hvis du købte varen i en fysisk butik. Bemærk venligst, at producenten har op til 2 forsøg på at reparere produktet, før de er forpligtet til at udskifte produktet.
Fabriksgarantien kan ikke overdrages til en anden part, og gælder kun personen på kvitteringen/fakturaen.
Hvis vi vurderer, at et produkt ikke har en defekt dækket af fabriksgarantien, returneres produktet mod forsendelsesomkostninger for returforsendelse på 150 kr. Inklusive moms.
Hvis du vil klage over et beskadiget produkt, kan du læse mere under Klager.
Kvittering/faktura skal altid fremvises ved udøvelse af en garantiaftale, skal danne grundlag for, at Teknikproffset.dk kan frigøres fra sine forpligtelser til at opfylde den nævnte aftale.