Sphero Activity Mat 1 har en række fremragende aktiviteter, der forbinder kodning på tværs af læseplanen med Sphero SPRK+. Elever mellem 4 og 16+ kan bruge måtten, mens de bruger projekterne Draw, Block eller Text i Sphero Edu-appen. 2 grupper af 2 elever skal bruge måtten ad gangen, hver med en SPRK+.
Racerbane-udfordring.
Eleverne kan arbejde sammen om at programmere Sphero SPRK+ rundt på banen på ydersiden af måtten. 2 hold elever kan konkurrere mod hinanden om at gennemføre den vendbare racerbane. Elever mellem 7 og 16+ kan bruge Block- eller Text-projekterne til at skabe deres egen kode til at drive SPRK+. De skal tage højde for retninger, vinkler, hastighed, afstand og tid, mens de programmerer SPRK+ rundt på banen.
Cirkler - udfordring 1.
Eleverne skal besvare matematiske spørgsmål ved at programmere SPRK+ til at bevæge sig hen til et af tallene. Læreren kan spørge "5+6" eller "kvadratrod af 81", og elever i alle aldre kan bruge et Draw-, Blocks- eller Text-projekt til at programmere SPRK+ til det rigtige tal.
Cirkler - udfordring 2.
Hver farvet cirkel er et hjørne af en 2D-form. Ruten mellem hver af de samme farvede cirkler er en side af en 2D-form.
Gul = firkant.
Rød = Rektangel.
Blå = sekskant.
Grøn = skaleret trekant.
Lilla = retvinklet trekant.
Eleverne kan bruge et Draw-, Blocks- eller Text-projekt til at bruge kode til at udforske egenskaberne ved 2D-formerne.
Gates-udfordring.
En virkelig interaktiv udfordring, der udvikler færdigheder i problemløsning, samarbejde mellem elever, computertænkning og viden om vinkler, form og rum. Fra "START HER" til "SLUT HER" skal eleverne bruge et Blocks eller Text-projekt og følge instruktionerne ved hver port. Eleverne vil virkelig nyde at udvide deres matematiske viden, mens de udforsker lyd, bevægelse og lys med SPRK+.
Information om emballage
- Størrelse på emballage
- 1.300 x 70 x 70 mm
- Emballagens vægt
- 2.20 kg