Ubisoft bringer den nye IP For Honor til konsoller og pc på en ukendt fremtidig dato, men det Deadliest Warrior-agtige koncept og nærkampsfokus er nok til at gøre forventningen smertefuld. For Honor er centreret omkring tre middelalderlige nærkampsklasser: ridderen, samuraien og vikingen og introducerer dem alle til den samme målbaserede slagmark. Som forventet har hver klasse deres eget unikke sæt af evner, våben og fordele, som spillerne kan bruge mod hinanden.
I starten minder gameplayet og kampene om 'musou'-genren blandet med MOBA-agtige AI-bølger, men det lader til, at kampkontrol og finesse har meget højere prioritet, når man duellerer mod en anden spiller. Kontrolsystemet 'Art of Battle' giver spillerne mulighed for at bruge R-pinden til at styre deres sværdspil og vælge, hvilken side af klingen de vil slå eller blokere med.
Apropos andre spillere, så vil For Honor utvivlsomt have et multiplayer-fokus, da det er blevet annonceret, at det bliver holdbaseret (mindst én mode bliver 4v4), hvor spillerne skal kæmpe om kontrolpunkter på slagmarken. Spillerne vil højst sandsynligt løbe mellem punkter på slagmarken, skære AI'en op undervejs i 'musou'-stil og have flere dueller ved de interessante punkter. Fra gameplay-videoen kan vi se, at spillerne på et bestemt tidspunkt i kampen vil opleve en form for perma-død.
Sprog på coveret: Engelsk