Der var engang i et rige langt, langt borte, hvor alt var frodigt og grønt. Enhjørningerne blandede sig mellem træerne, og elverne og menneskene levede fredeligt i harmoni med deres omgivelser. Men et sted i udkanten af en lysning, halvt skjult mellem træerne, skjult af et stigende tågeslør i en vejrbidt hyttes disede halvmørke, sidder en skikkelse sammenkrøbet over en stor og ildevarslende glødende krystalkugle. En mumlende stemme synger ældgamle formler og opfordrer de hvirvlende, glødende tåger inde i krystallen til at dele sig og give et indblik i fremtiden.
"Alt er i bevægelse, intet synes sikkert. Kom, oh rummets og tidens luner, skil sløret ad og vis os, hvad der skal komme", mumler stemmen med antydningen af et øje, der svagt reflekterer gløden foran sin hætte. Skikkelsens publikum, som kun lige er synligt i det svage lys, læner sig tættere på og lytter opmærksomt. "Tiden ebber og flyder, danner søer og rynker ... men når tågerne skilles, stiger kun vage billeder op fra den anden side af sløret. Shhhh - kom ikke for tæt på, du vil vel ikke forstyrre mine delikate magiske vævninger?" Skikkelsen, der stadig er bøjet over kuglen, mumler og skubber den anden lidt længere ind i skyggerne. "Ah, nu ser det ud til at klare lidt op. Jeg kan se ... noget ... flere ting, antydninger af stemmer, der giver ekko i disen. En baby, noget, der sker på Hill Doom, og samlingen af Snotrådet - hvad kan alt dette betyde?"
I et glimt bliver lyset i øjet rødt, og en fjern, ond latter giver ekko i skoven. Følg med, når den spående ondskab vender tilbage!
Den absolutte ondskab og dens betroede hustjener, mørkets elver Thalya, vender tilbage i Dungeons 4 efter begivenhederne i den fabelagtige forgænger for endnu en gang at sejre over de gode kræfter.
Byg en hyggelig og komfortabel Dungeon, der passer til dine skabningers behov, og hersk over dem, og send dem derefter ud i Oververdenen for venligt at minde de gode mennesker, der bor der, om, at den absolutte ondskab hersker over deres lande. Saml din ondskab på nye og dynamiske måder, og slip den løs på Overworlds frodige grønne skove og sletter for at vende dem til den mørke side. Men sørg for, at din Dungeon er godt sikret med fælder og forsvaret af dine væsener, for de irriterende Overworlders vil ikke bare trille tommelfingre, mens du forvandler deres land til den absolutte ondskabs mest behagelige ferieparadis.
Men hvad er det for en lyd? "Guld, guld, guld og ædelstene, guld og ædelstene og guld!" Den ældgamle sang giver ekko i hele underverdenen, ledsaget af det klirrende stål fra hamre og økser. Dværgene er kommet for at gøre krav på deres del af de rigelige ressourcer, og sammen med alferne og menneskene i oververdenen sender de deres plyndringstogter ud for at finde Dungeons hjerte.
Dungeons 4 bevarer ånden fra sin forgænger, men alt er nu større, bedre og med endnu mere dynamisk Evilness™.